Snåla ICA Maxi och blöjkuponger

Jag gillar rabatter. Jag är en nitisk kupongsamlare och bonuskortsinnehavare. Så brukar jag faktiskt också tjäna en hel del på rabattcheckar och erbjudanden som kommer. Givetvis är jag därför även med i en blöjtillverkares bonusklubb. Att allting är så jättefluffigt och gulligt att man nästan vill spy på hemsidan får man helt enkelt ta. Jag struntar i deras fåniga premier ("den här ulliga mössan med giraffmotiv är populär hos våra kunder" Jaha, är det barnen eller föräldrarna? Och har någon egentligen FRÅGAT bebisarna om de vill ta på sig det där???) men däremot så älskar jag deras rabattkuponger. Jag menar, vi köper ju ändå blöjorna så kan man tjäna något på det så give it to me. Problemet är att ICA f*ing Maxi inte fattar kupongerna. Insåg av en slump att jag inte fått rabatt på blöjorna en gång och det visade sig att kassasystemet inte fattade skillnaden mellan ICAs och blöjtillverkarens rabatter så de tog ut varandra. Bravo. Jag bråkade och fick ut mina pengar (plus att jag åkte hem, letade fram ett två månader gammalt kvitto där jag inte heller fått rabatten, tog med det vid nästa handling, krävde pengarna tillbaka och fick det) men vad fan. Inget ont om blöjtillverkaren men hallå ICA??? Dåligt att lova kunderna ett pris och sedan låtsas som om det regnar när folk inte får rabatten man tror att man skall ha. Nej det skall man som kund själv komma på när man tittar på kvittot i efterhand. Nu trodde ni att jag skulle skriva ett inlägg om blöjtillverkaren. Men så blev det inte. Jag är inte arg på dem. Jag är arg på ICA. ICA borde skämmas. Trodde ni verkligen att ni skulle lyckas lura mig? Skulle inte tro det. Jag har varit med i bonusklubbar alldeles för länge för att gå på den lätta. Men skäms på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback