Att pumpa en cykel...

Jag har ett bra tag svurit över min cykel som hela tiden haft kassa däck. Nu bytte jag i och för sig däck i somras så det skall vara bra kvalitet på dem men jag behövde pumpa dem och det gick inget vidare. Använde mig av pumpen på stan och tyckte inte det hände någonting. Alls. Irriterade mig och i går var det dags att pumpa däckeländena IGEN. Satt i säkert tio minuter och det hände ingenting. Plötsligt insåg jag dock varför. Handtaget har två stycken munstycken i olika storlekar och jag har hela tiden använt fel munstycke. Vilket är för stort. Vilket innebär att all luft pyst utanför ventilen. Bytte munstycke och det tog typ 3 minuter att få klart cykeln. Max. Bra, där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback