Dags för jobb igen

Det här är den sista lediga dagen innan jag börjar jobba igen. I morgon skall jag alltså tillbaka till jobbet efter att ha varit borta i ungefär elva månader. Det känns helt ok, det skall bli kul att träffa kollegorna igen och få en grundlig (skall jag se till!) genomgång om vad som har hänt under tiden som jag har varit borta. På jobbet händer det ständigt mycket, men under de elva månader som jag varit borta så har det hänt så otroligt mycket mer i livet än vad det någonsin kan ske på jobbet under samma tid. Det är nog därför det känns ganska lugnt att börja jobba i morgon, ingen som helst jobbångest (även om jag helst skulle stoppa ner lilla O i fickan och ta med henne hela dagen. Men det skulle inte funka så bra eftersom 1) Lilla O är så stor att hon knappast får plats i någon ficka 2) Även om lilla O skulle få plats skulle hon bli grymt uttråkad och sprattla som en galning i fickan och 3) Jag är inte helt säker på att de på jobbet skulle uppskatta lilla O:s fullkomliga kaskader av diverse ljud.), vara hemma med en bebis förbereder en liksom på allting i livet. Klarar man stressen som uppstår när lilla O vill ha gröt och inte får det på sekunden så klarar man allt. Det här kommer att vara en baggis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback