Den nya resväskan

Denna vecka skulle jag på konferens med nya jobbet. Jag insåg snabbt att jag inte hade någon väska. Alltså, väska har jag men den väska som jag vanligtvis använder när jag skall bort är min stora backpacker-ryggsäck som varit flitigt använd genom åren och det både inrikes och utrikes. Detta har gjort att väskan kanske inte kan räknas bland de fräschaste väskorna i världen och jag insåg dessutom att en stor ryggsäck över huvudtaget inte är så business. Snokade därför runt hela stan för att hitta en väska. Insåg efter besök i två affärer att den typen av väska som jag ville ha kostade MINST 800 spänn. MINST. Hittade efter lite letande en billig väska på Clas Ohlson. Väskan var dock givetvis slut i den affär vi var i så det varb ara att sätta sig i bilen och åka till nästa Clas Ohlson-affär. Där fanns väskan. Men den kanske var lite liten? Eller inte. Eller var den det? Eller inte. Köpte efter en viss ångest väskan men var något orolig för att inte få plats med alla prylar i den. Efter att ha packat väskan så kunde jag precis stänga locket. Halleluja. När jag sedan mätte upp mina nya kollegor på stationen så insåg jag att de allihopa hade likadana väskor som jag hade. Halleluja. Tur att man inte börjar sitt nya jobb med att skilja sig från mängden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback