Kösystem är till för att respekteras, sådeså

I går klackade jag om några skor. Konstigt förresten att killar aldrig behöver klacka om sina skor förresten. Nåja. Hur som helst. Skomakaren stod och pillade med en maskin med ryggen mot disken varpå vi ställde oss och väntade tills han var kvar. Då kommer det en kvinna och går förbi och och sätter sig vid disken. Jag tyckte det var lite konstigt men utgick ifrån att det var hans fru eller nåt som skulle vänta på honom. När skomakaren vänder sig om så slänger hon upp sitt kvitto på bänken och skall hämta sina skor. Hon gick före i kön! Utan att varken titta på oss eller säga ett ord! Man skulle förmodligen sagt något (läs: petat henne i ögat) men jag blev så chockad över att det finns sådana idioter i världen. Sade ganska högt och lite syrligt att "det här med kösystem är tydligen inte något som prioriteras här" men tanten ignorerade oss totalt, betalade och gick. Nu i efterhand så önskar jag att jag skällt ut henne. Jag kunde inte göra det då för jag blev så paff. Men fasen vad jag ångrar mig. Jag önskar att jag fick se henne igen så jag kunde skälla ut henne. Eller åtminstone knuffa ner hennei nåt dike. Eller köra över henne med barnvagnen. Jäkla KÄRRING.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback