Träningsabstinens

Förra helgen så fick jag plötsligt jäkligt ont i axeln, så ont att jag inte kunde lyfta armen i axelhöjd. Efter lite informationshämtning så kom jag fram till att axeln med allra största sannolikhet var inflammerad varför jag har petat i mig lite antiinflammatoriska tabletter och inte tränat på en hel vecka. Vill absolut inte göra något med axeln så att jag inte kan träna på ett halvår istället för en vecka...hur som helst, nu är det bekräftat att jag blir helt outhärdlig när jag inte får träna. Har jag en vilovecka så är det okej för det har jag när kroppen känns trött och sliten och då är det jätteskönt att ta det lugnt. Nu har jag varit så rastlös att jag hållt på att bli galen och verkligen velat träna men inte gjort det eftersom jag inte vill göra nåt dumt med axeln (som för övrigt verkar ha läkt ihop alldeles utmärkt). Jag blir grinig, rastlös (det kryper i hela kroppen så att jag till slut sitter och sprattlar med hela kroppen, allt för att få röra på mig), lättirriterad...tur att man har en familj som ändå står ut med en (inte för att de har något val, men ändå...=). En sak är säker och det är att jag skall träna nästa vecka, annars blir jag galen. Helt. Galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback