Nu är det dags för löpning

Sedan jag blev påkörd har jag inte tränat på gymmet (eftersom jag ändå inte kan köra ordentlig stykreträning så verkar det ganska poänglöst) utan har helt och hållet kört hemmaträning. Detta innebär att all konditionsträning utgjorts av spinning på träningscykeln hemma. Nu är jag astrött på den och behöver omväxling så nu har jag bestämt mig för att börja träna löpning. Alla som känner mig vet att jag HATAR att springa, helt enkelt för att det är så tråkigt. Men jag tror att jag haft fel taktik förut (den beprövade "kör som en idiot från början, då börjar det göra ont och sedan blir det skittråkigt och du slutar"). Därför har jag nu lagt upp en ny taktik (powerwalk blandat med löpning och så vidare...) samt köpt nya skor, träningskläder och en pulsklocka för X antal kronor så nu jäklar skall det tränas. När jag handlade skor och träningskläder blev jag glatt överraskad över att kedjan där jag handlade (och där jag spenderat mer pengar i år än jag vill tänka på) undrade om jag inte ville ha ett kreditkort istället och få 10% på det här köpet och 20% på nästa. Helt utan kostnad, då förstås. Jag kan inte hjälpa det, jag älskar VIP-behandlingar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback