Lilla O och tavlan

På dagiset där lilla O går så har alla barn en familjetavla. Det är ett A4-papper där varje familj sätter upp kort på de närmaste släktingarna, skriver litegrann om vilka som är med på korten och så lamineras papperet och sätts upp på väggen så att barnen har en egen tavla. Så långt är allt väl. Nu har lilla O ändå gått några veckor så det är hög tid att även hon får en tavla. Dock uppstår en massa frågetecken. Tydligen har de andra barnen kort inte bara på en sida av papperet utan på bägge. Det innebär en massa kort. Dessutom måste ju lilla O ha den absolut finaste tavlan där, men när man ser på de andra tavlorna där föräldrarna klistrat guldstjärnor, glitter, använt färgat papper och ritat små hjärtan så blir jag helt överväldigad. Det här verkar kräva en hel del pyssel. Kan man köpa något färdigt kit? Kan man anlita någon som gör tavlan åt lilla O? Jag vill göra tavlan samtidigt som jag drar mig för det eftersom jag får prestationsångest. Fy. Hoppas inte lilla O får spader och kommande men för att vi inte klistrade på guldfärgat strössel på hennes tavla. Hemska tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback