Senaste nytt

I dag hade jag en heldag på sjukan (eller egentligen en halvdag men heldag låter coolare). Först skulle jag till röntgen för att röntga nyckelbenet, sedan till ortopeden för att få domen och sist men inte minst till sjukgymnasten för att få lite nya övningar. Kan ju sammanfatta dagen med att det är jävligt tråkigt att vänta på sjukhus. Dock hade jag med mig lektyr som jag inte hinner läsa annars men som nu plöjdes igenom i ett nafs. Det visade sig att nyckelbenet hade flyttat sig (euuuwww) till ett sämre läge än det hade direkt efter själva brottet, men det var inget konstigt för tydligen drar musklerna i benet så att det flyttar sig. Dessutom har jag en avbruten benflisa som ligger och skvalpar men den kommer tydligen att upplösas av sig själv (urk). Av sjukgymnasten fick jag ett gummiband (jag funderade lite på om hon ville att jag skulle betala för det, det stod 55 kr på påsen men hon sade inget och jag tog det och gick. Hähä.) och lite övningar med belastning. Aslätt belastning men ändå. Nu skall jag köra på dem i två veckor och sedan öka lite på vikten. Det går framåt även om det går aaaaaaaaaaslångsamt. Trevligt. Inga fler möten med sjukgymnasten i alla fall så nu skall väl sjukhusbesöken vara över för den här gången. Häpp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback