Jag blir bombarderad

Då och då handlar jag hudvårdsprodukter och rengöringskrämer och liknande krafs. Ni vet, sådana där saker som ligger i (dyra) burkar. Bra är de i alla fall och jag är nöjd med dem och det är inte de som är problemet (för det finns alltid minst ett problem). Problemet är alla sabla prover som alltid följer med. Tanterna i butikerna brukar fullkomligt överösa mig med sådana. Det är parfymer, bodylotion, antirynkkrämer (tack så mycket), smink, etc, etc, etc. Visst är det snällt av dem och det skulle aldrig ens falla mig in att tacka nej till något som var gratis men vad fan skall jag göra med alla prylar? Det är alltid konstiga grejer som jag aldrig använder så därför brukar jag slänga ner det i någon låda och tänka "det där kan jag säkert använda någon gång". Sedan ligger de där minipåsarna och burkarna och förpackningarna där och är i vägen HELA tiden. Jag använder dem aldrig och jag kan inte kasta dem så de bara ligger där. Dessutom har de enormt långa hållbarhetsdatum (eller så står det inget datum alls vilket måste innebära att produkten håller hur länge som helst) vilket gör att de aldrig blir tillräckligt gamla för att slutligen kunna slängas med gott samvete. Och när jag väl lyckas slänga några påsar så går jag till affären och får fem nya. Herregud. Är det ingen mer än jag som upplever det här som ett allvarligt problem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback