17. Mitt måtto

Just do it. Det är mitt måtto. Nu VET jag att en känd sportkedja använder sig av detsamma men jag förlåter dem (eller vänta nu...vem var först egentligen) men det är SÅ bra. Skall man göra något så är det bara att ta tag i det. Nu snackar jag inte om att saker som att städa eller sortera garderoben, en del saker kan man faktiskt skjuta på med gott samvete. Nix, jag snackar om saker som man skall ta tag i på RIKTIGT. Trivs man inte på sitt jobb, byt jobb. Vill man resa jorden runt, res jorden runt. Vill man åka på rockkonsert, åk på rockkonsert. Vill man träna mer, träna mer. Gnäll inte. Det är faktiskt inte svårare än så. Jag avskyr när människor håller på och gnäller om saker men som inte gör någonting åt saken. Vill man exempelvis träna mer och den enda möjligheten att träna är att gå upp tidigt innan resten av familjen vaknat? Just do it. Gör man det inte så visst, men då är det ett medvetet val att inte träna. Håll då inte på att gnälla om saken. Till exempel. Saker och ting är inte alltid enkla att ta tag i, men vem sade att livet alltid skulle vara enkelt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback