Konsten att tappa blod i en plastpåse

I dag har jag lämnat blod. Egentligen skulle jag ha lämnat blod redan i december någon gång men på grund av konstiga arbetstider, fullspäckat schema och ren skär lathet så har det inte blivit av. Nu bestämde jag mig i allafall för att ta tag i mitt liv och äntligen uträtta en god gärning. Därför vaknade jag tidigt på morgonen, hoppade (nåja)ur sängen efter endast en kvarts (!!!) snoozning och knallade sedan iväg till bussen för att åka till sjukhuset och tappa av några deciliter blod. Det är en rätt schysst upplevelse, man får en present, gratis järntabletter, apelsinjuice och en vakuumförpackad macka (jag var sniken och hungrig och tog två). Förutom detta får man tillfälle att känna sig som en God Människa. Rekommenderas.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback