Ge mig en stjärna

Nu är det snart jul. När det är jul så måste man julpynta. Här platsar inga blygsamheter, fram med glittret och tomtarna, julduk och helst en bock också. En mycket viktig detalj är adventsljusstakar, alternativt stjärnor. I den nya lägenheten är problemet att det finns alldeles för många fönster. Det är i och för sig trevligt för det är ljust och fint men under julen så måste vartenda fönster vara befolkat av nåt julkrafs. Så är det bara. I den gamla lägenheten fanns tre fönster. I den nya finns 14 fönster. 14. Ett av fönstrena är i och för sig ett takfönster så det räknas inte. Dock uppskattas befintliga resurser till ca 3 ljusstakar och 2 stjärnor. Till 13 fönster. Det vill säga att lägenheten är 8 julprydnader kort. Minst. Sedan kan det hända att förrådet av tomtar och glitter inte är tillräckligt stort för att märkas på den numera större ytan...situationen är ohållbar. Något måste göras. Jag tror att jag måste råna tomten.

Kommentarer
Postat av: Lill-krull

14 fönster?? Var bor du egentligen? I en herrgård??



Och du har fortfarande inte svarat på om du blivit sambo eller inte.... försöker du dölja något?? ;)

Postat av: Katta

Inte en herrgård men en takvåning...eller 1,5 takvåning kan man väl säga...fönster överallt :-) Jag skulle väl aldrig dölja något för dig Lillkrull? :P

2009-11-24 @ 21:41:48
URL: http://katta79.blogg.se/
Postat av: Lill-krull

Det är ju det du skulle!! Fegis... :p

2009-11-27 @ 09:25:59
URL: http://livet123.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback