Konsten att vilja äta lunch på jobbet

Lunchlådor är viktigt. Jag kan inte nog uttrycka hur viktigt. Man kan inte ha med sig en lunchlåda till jobbet som inte är god. Och då menar jag verkligen god. En del har med sig makaroner och köttbullar, ris och nån torr köttbit eller kanske en gryts om tillagades för uppskattningsvis 100 år sedan och som sedan dess har tillbringat en tynande tillvaro längst in i frysen. Det fungerar inte för mig. För det första kan jag inte äta makaroner. Makaroner är äckligt. Det bildar en äcklig liten pastaklump som kletar ihop sig och ligger som en oformlig klump längst ned i matlådans ena hörn. Värmer man klumpen så ser den ut som en hjärna från en död alien. Nej tack. Jag vill veta vad det är jag har med mig till jobbet så att jag slipper stå vid mikron och nervöst undra om en upptinad amöba kommer anfalla när jag öppnar luckan. Jag vill dessutom att det skall smaka bra. Mat skall banne mig vara god, annars kan det kvitta. Lunchen är det (nästan) viktigaste målet på dagen. I morgon blir det för övrigt korv stroganoff, om någon undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback