Östgötatrafiken suger

I går skulle jag åka tåg hem från jobbet. Det brukar annars vara en relativt harmlös resa på ca 27 minuter. I går så stannade tåget ca fem minuter innan jag skulle ha kommit hem. Tystnad. "Eehh, det är ett tåg som har spårat ur framför oss och vi har ingen prognos på det". Tystnad. "Eeehh vi vet fortfarande ingenting". Tystnad. "Jag vill bara säga att vi fortfarande inte vet någonting". Tystnad. "Kan alla som skall av vid nästa station säga till tågvärden". Tystnad. "Vi får nog åka om ca 7-8 minuter". Tystnad. 8 minuter senare: "Vi skall bara släppa förbi tre tåg till, sedan får vi åka". Tre tåg senare: "Vi skall bara släppa förbi några tåg till". Tystnad. Tåget åker. Jag kommer hem en TIMME senare. Idioter.
Hur ser Östgötatrafikens platsannonser ut egentligen? "Sökes: Person med kommunikationssvårigheter. Bör kunna läsa, skriva och tala svenska men endast inom givna ramar. Bör inte kunna meddela sig med resenärer annat än vid standardförfaranden så som biljettköp och meddelanden om buss- och tågtider. Bör sakna fantasi och framåtanda eftersom alla arbetsuppgifter är monotona. Förmåga till problemlösning kan vara fördel men är absolut inget krav. Fullständig avsaknad av problemlösningsförmåga gör att du snabbt kommer in i gänget. Bör inte ha några som helst erfarenhet av snö och is för det är det ingen av oss som har."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback