Dagens irritationsmoment

1) Den kassa, kassa spinninginstruktören som har världens sämsta musiksmak och som sitter och studsar som en galning upp och ned i sadeln och flaxar med varenda kroppsdel medan hon skriker "studsar ni i sadeln så har ni för lätt belastning". Varför går jag på hennes pass? För att det är det enda spinningpasset under veckan som passar med mitt schema. Och för att jag fortfarande har ett litet, litet hopp om att jag skall komma till passet och faktiskt upptäcka att hon fått sparken :D
2) Bruden jag mötte på vägen hem från gymmet som med raska steg gick bredvid en manlig bekant hållandes en miniliten hund i famnen. Det där med att "gå ut med hunden" innebär att hunden faktiskt skall GÅ. Man skall inte gå ut och BÄRA hunden runt kvarteret. Kul hundliv, att inte få röra på sig och att inte få nosa på någonting nere vid marken över huvudtaget. Du måste vara världens sämsta matte, brudjävel.
3) All jävla is utanför entrédörren på huset. All annan is i hela världen har smält bort men fan inte den. Det är som ett kompakt isblock. Alldeles utanför dörren är en gigantisk pöl med vatten och sedan går man på åtminstone 10 meter solid, glashal is. skriver jag ingenting här i morgon så vet ni varför. Jag har ramlat och brutit ihjäl mig på ishelvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback