Ge något som gör skillnad

Jag har precis skänkt lite pengar till UNICEF. Jag är inte så beräknad i mina gåvor utan jag brukar ge lite pengar då och då när jag hittar något som griper tag i mig och som jag tycker är bra. Det kan räcka med en artikel i någon tidning, ett tv-program eller ett inlägg i en blogg. Helst vill man hjälpa alla i hela världen men inser direkt att det är omöjligt. Men det är bättre att ge lite pengar än inga alls. Alla pengar kan användas till något och hjälpa någon, oavsett hur lite det är. Världen är så jävla orättvis. Kanske blir man ännu blödigare när man blir förälder, det är mycket möjligt. Man det finns så många som behöver hjälp. Tänk efter om inte du kan skänka lite pengar du också. UNICEF, Läkare utan gränser, Röda korset...alla hjälper de människor som har det jävligt mycket svårare än du. Så, du...ge pengar. Gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback