Glassens förfall

Finns det en enda sanning i världen så är det att glassen med åren har blivit dyrare samtidigt som den har blivit mindre. Visst är det skillnad på att vara liten och köpa glass och köpa glass i dag men jag är inte så korkad att jag inte märker skillnad på t ex daimstruten som förr var gigantisk och numera är en skugga av sitt forna jag. Här så ifrågasätts glassens höga pris men man får bara blahablahasvar av GB-människan. Helt otroligt. Och var är den grävande journalistiken? När hon säger att glassarna GENERELLT inte minskat i storlek samtidigt som priserna har ökat så tolkar åtminstone jag det som att vissa glassar visst har utsatts för denna förnedring. Vaddå "generellt"??? Var är journalistens följdfrågor? Urdåligt. Och pinsamt, GB. Mycket pinsamt. Gottgör omedelbart detta genom att tillverka och sälja en gigantisk kolastrut för lite pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback