Den osynlige tomten

Jag har en elak tomte hemma hos mig. Så länge jag är hemma så håller sig tomten i skinnet, han är lugn, tyst och i det närmaste osynlig. Så snart jag går ut och låser dörren så får tomten ett nervöst sammanbrott och hela helvetet brakar löst. Tomten öppnar mina garderober, släpar ut kläderna och slänger dem över hela lägenheten. Han använder mina köksprylar och lämnar dem odiskade i köket. Han släpar fram papper och lägger det i oorganiserade högar i köket, i hallen och på mitt skrivbord. Dessutom ser han på något sätt till att det lilla vatten som mina växter får torkar bort vilket leder till att växterna lider en långsam och obarmhärtig död. Så snart tomten hör mig sätta nyckeln i låset så försvinner han dock tillbaka till sitt gömställe och lämnar mig ensam med en lägenhet i totalt kaos. Jävla tomte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback