Irritationsmoment

Jag tror inte att jag är en Stressad Människa utan jag föredrar att kalla mig Ganska Lugn. Det finns ändå en del saker som på nolltid kan driva mig till vansinnets brant, från att ha varit en (relativt) lugn person så kan jag på 0,5 mikrosekunder förvandlas till ett nervröst vrak som är beredd att explodera vilken sekund som helst. Dessa saker är:
- Datorer/dataprogram som inte fungerar. Herregud. Det kommer upp nåt jävla "error"-meddelande som ingen normal männsika kan tyda. VEM skriver ihop de där idiotiska meddelandena??? Det står nån sabla kod med en massa sifror och någon varningstext. Jaha? Vad skall jag göra nu då? Starta om datorn? Ringa brandkåren? Kasta ut eländet genom fönstret (kanske inte hjälper mot sagda problem men jag skulle må bättre)?
- Människor som går sakta i trånga utrymmen. För guds skull kan ni flytta på er? Gå och strosa för allt i världen men måste ni gå i bredd? Måste ni ha en barnvagn/rullator som är lika bred som en mindre monstertruck? Måste ni gå i mitten av vägen? Fotgängare håller faktiskt till vänster i det här landet...UR VÄGEN!
- Saker som går sönder. Jag avskyr när saker går sönder. Särskilt när det är mitt eget fel. Typ "jo jag kan bära den här stora lådan med tunga böcker och glasprylar på egen hand. Lådan kommer inte att gå sönder. Nu gick lådan sönder. Allting i den gick också sönder. Fan."
- Grannar som spelar dålig technomusik jättehögt mitt i natten. Varje kväll. Nåja, nu rör det sig bara om en granne och han (jag VET att det är en han) har skärpt till sig betydligt (antagligen ringde någon och klagade...HAHA där fick du). Men ändå. Man kanske inte skall ha ljudvolymen i bott och ha kass musiksmak när man bor i lägenhet. Särskilt inte när man har en mordlysten och potentiellt Galen Människa som granne. Grrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback