Jobb

Det skulle eventuellt kunna vara så att jag jobbar lite för mycket. Det kanske inte är helt nödvändigt att ha två jobb. Å andra sidan är det trevligt att få lön från två jobb. Dessutom kan jag lika gärna jobba och tjäna pengar som sitta hemma och glo på tv. Det är möjligt att man kanske behöver sitta och glo på tv ibland. Men å andra sidan får jag spader om jag inte har något att göra. Fast det är möjligt att man kanske inte behöver sysselsätta sig med just arbetsuppgifter utan kan hitta på något annat istället. Hm.  

Den här fina artikeln hade en av mina kollegor skrivit ut och lagt på min plats när jag var borta. Tydligen var artikeln så "jag". Tydligen så var nämnda personer på besök utanför vår arbetsplats någonstans. Vad de nu skulle göra där. Det är ju inte fest hela dagen ute på området, direkt (utom förstås när klockan slår tolv och lämmeltåget drar sig mot något av lunchställena förstås. Det var kanske det de ville se? Ungefär som att åka på safari till Afrika och se djuren hopas kring vattenhålet...fast här är det snarare kontorsmänniskorna som hopas kring woken. Måste vara mycket spännnande och exklusivt att se om man kommer från Stockholm). Jag känner mig hur som helst hedrad över att bli delgiven denna information. Lyckades dock missa hela händelsen med röd matta och polispådrag. Jägarns.

111544-21


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback