Kultur

Jag har funderat lite över mina kulturella vanor på senaste tiden. Jag tycker i och för sig att de är normala och att det är alla andra som har konstig smak...vem vill höra/lyssna/se på lyckliga människor hela tiden, det är väl lika bra att hålla sig till verkligheten? Kärlek och lycka intresserar mig inte, jag blir bara underhållen av död, blod och förintelse :-)

TV - Ser ytterst sällan på tv, mest för att allting som sänds där består av lika delar skräp och skitsnack. Sätt mig framför en dokusåpa, familjeunderhållning eller egentligen vilken tv-serie som helst och det börjar krypa i hela kroppen på mig. Det finns bara en serie jag följer slaviskt och det är "24". Vem kan motstå en tv-serie där antal dödsoffer per avsnitt är minst tre och där man är garanterad våld, blod, explosioner och misshandel? 

Film - Jag har en klar favoritfilm alla kategorier och det är "The Crow". Rockstjärna och flickvän blir misshandlade och mördade, rockstjärna uppstår från de döda och drar ut på stan för att hämnas. Antal dödsoffer: många.

Böcker - Om det inte sker minst ett mord i boken så tappar jag intresset. Det enda jag läser är thrillers. Huvudpersonerna skall vara läkare (någon patient dör och mordet skall utredas), advokater (klienten dör eller har mördat någon och mordet skall utredas) eller poliser (vem som helst dör och mordet skall utredas). Favoritförfattaren framför alla är Stephen King, han kan få en vardagsrumsklocka att framstå som ondskefull. Jag hade stor respekt för Dean R Koontz ett tag men han ballade ur lite ett tag med konstiga böcker om apor och albinomänniskor. Sedan fick jag tillbaka respekten när han skrev en bok om hur människor blev galna av mobiltelefoner, förvandlades till zombies och började mörda varandra.

Musik - Jag är besatt av låttexter och lyssnar bara på musik där jag bara tycker att texterna är bra. Trallvänliga låtar där man upprepar samma textrad/mening om och om igen är det värsta jag vet. Nej, det skall vara texter om död och förintelse, olycka och misär. Ge mig lite Linkin Park, Marilyn Manson eller Dream Theater så blir jag på bra humör vilken dag som helst:-)


Kommentarer
Postat av: Ida

Linkin Park blir det ju för vår del i Juni! Whiiiee =P

2008-04-18 @ 09:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback