Vinna eller försvinna är inte frågan

Det har varit en ovanligt lugn och skön helg...galet skönt att inte behöva stressa iväg nånstans för en gångs skull. I fredags roade vi oss på after work på det vanliga stället, tydligen var det nån hockeymatch samtidigt...inte ett dugg intresserad och vägrar av ren princip att lära mig reglerna men är man tävlingsmänniska så är man...regler eller inte så är ju målet alltid att vinna. Vi förlorade. Damn. Det är därför jag inte klarar av lagsporter längre. Uttrycket "vi spelar bara för att det är roligt" är mig helt främmande. Vinna eller försvinna, säger jag. Med alla medel som är tillåtna. Eller inte tillåtna. Här spelas inte på skoj, Korpen i all ära men målet måste ju vara att vinna? Vad är annars poängen? Jag kan inte ens förlora sällskapsspel med flit om jag så spelar med en fyraåring...det är väl för övrigt lika bra att de lär sig hur livet fungerar med en gång? Sen kan väl tävlingsinstinkten gå till överdrift ibland...jag erkänner att jag exempelvis inte gillar när folk går om mig på stan (någon går snabbare än mig) men jag är medveten om problemet och jobbar på det (låtsas jag iallafall...det gör jag inte alls...i själva verket ökar jag takten och tar ledningen på upploppet...HA!).

Har för övrigt lyckats boka in en massagetid till helgen. Kan knappt bärga mig. Hoppas bara att människan tar i, gillar inte när man bara håller på och petar. Nix, de skall ner och gräva i musklerna tills man nästan kollapsar...inte för att det är skönt just då men känslan när man vacklar hem efteråt är oslagbar. Rejäla tag, tack.

Fick lite inspiration att gå ut och fotografera i helgen och en del av resultatet från helgens fotosession kan för övrigt ses nedan...

111544-8

111544-7

111544-9

111544-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback