Förpackningar

Jag är besatt av förpackningar. Ja inte på nåt knasigt sätt, det är inte så att jag sover med kartonger i sängen eller bär med mig glasburkar på stan, men ändå. Om jag märker att en förpackning hemma håller på att bli tom, det kan vara schampo, russin, tvål eller vad som helst, så måste jag givetvis köpa en ny förpackning. När jag sedan kommer hem med den nya förpackningen så vill jag ju hellre öppna och använda den eftersom det är mycket lättare att få ut t ex tvål ur en full förpackning än att stå och svära och pilla i en som är i det närmaste tom men där det ligger lite tvål samlat i ett hörn (och den där tvålen ingick minsann i priset så den skall jävlar i mig användas). Detta betyder att jag givetvis inte kan slänga den gamla förpackningen innan jag har tömt den. Men jag orkar inte anstränga mig och pilla ur det sista heller. Till slut blir även den nyaste förpackningen nästan tom så jag måste köpa en ny...och så håller det på. I värsta fall har jag till slut 4-5 förpackningar av samma sak stående i någon månad tills jag får spader på mig själv och slänger eländet. Utan att orka utnyttja det sista som är kvar. Vilket nederlag. Usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback