Jag hatar att stryka...

...för det gör jag verkligen. Jag kan utan minsta ansträngning komma på förmodligen ungefär en miljon saker som jag tycker är mycket roligare än att stryka. När jag har tvättat vägrar jag lägga större delen av min lediga tid på att stryka och därför ligger det rena kläder i drivor på väl valda ställen i lägenheten. Med fördel på ställen som inte syns, dvs i garderober. Dessutom avskyr jag att diska (tråkigt), städa (ännu tråkigare), tvätta fönster (herreguuud), sortera papper i högar (döda mig, någon) och/eller laga mat (kan dock överlevas om man är fler än en. Eventuellt). Herregud, som husmor är jag verkligen en riktig katastrof. Martha Stewart skulle hoppa ut från ett fönster om hon kände mig. Jag lever i tron att jag en dag kommer att vakna upp tidigt, hoppa upp ur sängen, baka tio satser småkakor och sedan sortera tvätt, städa hela lägenheten och avsluta med att laga middag för tio personer. Näe, nu ljuger jag. Jag lever i snarare i tron att jag en dag kommer att bli stenrik och ha råd att anställa en person som gör allting som jag tycker är tråkigt. Tills dess överlever jag nog utan pedanterier. Så länge man kan se vad som finns på andra sidan så behöver fönstrena inte tvättas. Så länge man har utrymmen att gömma undan osorterade saker på så behöver de inte sorteras. Och så länge jag kan fixa mackor behöver jag inte laga mat. Sådeså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback