Koncentrationssvårigheter

Om jag hade varit så rasande effektiv som jag önskar att jag var så hade jag skrivit färdigt mina tre artiklar vid det här laget. Nåja, jag har iallafall skrivit färdigt två ikväll så det är inte så illa. Eftersom det är helt omöjligt att bara sitta och skriva vid datorn utan någon som helst distraktion så är det klart att jag är tvungen att ha tv:n på i bakgrunden medan jag jobbar. Så, istället för att ha producerat den sista artikeln i rasande tempo har jag spenderat kvällen med att filosofera över följande frågor:

- Om nu människorna i en viss tv-serie har jobbat på ett labb i flera år, hur kommer det sig att allting är kliniskt rent och ser sprillans nytt ut hela tiden? Visst att saker och ting skall hållas rena men hur mycket pengar har de tillgång till egentligen? Tillräckligt för att föda ett mindre u-land?
- Varför säger människor på tv och film aldrig "hejdå" när de pratar i telefon? De lägger bara på i örat på den andre när de bestämt sig för att de pratat färdigt. Tydligen är det ok. Är det jag som är gammal? Är det ocoolt att säga hejdå? Jag som trodde att jag var ashäftig och så har jag missat en sån sak. Jäklar.
- Hur kan folk på tv alltid se ut som klippta ur nån slags annons när de vaknar på morgonen? Jag har rödsprängda ögon, håret åt alla håll och dregel i mungipan. Tydligen är det mig det är fel på.
- Varför kan laserstrålar på tv alltid synas i luften? I verkligheten syns de ju enbart när de faktiskt träffar ett föremål. Gäller fysikens lagar inte i tv?
- Om en av huvudpersonerna skadar sig som f-n och får brutna ben och blåmärken så är han eller hon fräsch som en nyponros i avsnittet veckan efter. Hur är det möjligt? Kan skador läka på en vecka?

Jag har fortfarande inte lyckats hitta några tillfredsställande svar. Jag får väl sova på saken.

Kommentarer
Postat av: Chrille

Ja kan nog ge dig ett svar på två av dina frågor ...

varför de aldrig säger HEJ DÅ på tv o film ...



ja tror att det e för att det tar ju några extra sekunder att säga hej då .. så då kan man trycka in något annat där som e mycket viktigare ...



o laserstrålen ... skulle ju vara jävligt tråkigt om de bara visa ingen ting .. då tycker jag de e bättre att visa den så man vet va som händer .,o vart den går ...



men det e ju bara va ja tror o tycker ..



ha det gött gumman .. o hoppas du vaknar upp me ett smile ... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback