Jag villl leva i en polisstat

Det debatteras ju hela tiden om övervakningssamhället och privatlivets vara eller icke vara och hej och hå. Den allmänna åsikten är ju att det är fel med allt för mycket övervakning och att vi mer och mer är på väg mot en polisstat. Det tycker inte jag. Jag tycker inte bara att en polisstat är någonting som är bra, det är någonting som bör uppmuntras i allra högsta grad. Ju mer övervakning vi har, desto mer kan polisen fokusera på att lägga resurserna där de verkligen behövs. jag vill ha fler poliser. Områden som bör prioriteras är:

1) Biosalonger. Människor som pratar, pillar med mobiltelefoner, prasslar, viskar, skrattar för högt och i allra största allmänhet uppträder på ett störande sätt skall utvisas från biosalongen och därmed även vara utvisade på livstid.
2) Köpcentrum. Människor som går för sakta, går i bredd, knuffas, håller i långa föremål som sticker ut åt sidorna samt färdas med barnvagnar som är bredare än 0,4 meter skall genast avlägsnas.
3) Mataffärer. Människor som (återigen) går för sakta, står i vägen framför hyllan (stod senast i dag bakom ett par som inte kunde bestämma sig för vilken jävla Lokasmak de skulle ta...han ville ha en och hon en annan. Men ta BÄGGE för helvete! Måste ni ha SAMMA??? Gör vad fan ni vill men GÅ! GÅ! GÅ!), inte är beredda med pengar alternativt kort när de kommer fram till kassan utan överraskade börjar gräva efter plånboken skall samtliga avlägsnas. 
4) Gator. Här gäller det bara att hålla tempot. Är det så jävla svårt? Går du för långsamt så tar polisen dig.

Inga varningar skall utfärdas utan det är nolltolerans som gäller. Till en början tror jag att det kan vara väl hårt att bura in folk för de här förseelserna. Däremot tycker jag att man kan använda sig av en elektrisk kofösare för att ge dem en liten minnesbeta. Jag tror absolut att det skulle hjälpa. En del (mindre vetande) personer skulle kunna hävda att det räcker med sunt förnuft för att ovanstående regler skall hållas. Nix. Så är det uppenbarligen inte. Titta bara ut genom närmaste fönster. Det är total anarki som råder därute. Jag tror däremot att med lite hårdare tyglar så skulle vi alla så småningom bli Väldigt Lyckliga Människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback