Nu är livet slut...

...och klockan 19.24 i dag blev det officiellt. Jag är nu ett helt år äldre. Jag är numera 29 år. Nu är det kört. Nästa år blir jag 30 och då börjar det gå nerför. Kroppen blir stelare, reaktionsförmågan försämras, hjärncellerna förnyas inte lika snabbt, jag mäste börja pensionsspara, börja sticka, köpa hus och bil, gärna katt också, sy mina egna kläder, baka matbröd, aldrig vara ute senare än 22.00 på vardagarna och 23.00 på helgerna, skaffa morgontidning, ta söndagspromenader, göra storkok, veckohandla på Ica Maxi, odla mina egna grönsaker, renovera min lägenhet, föra nogranna anteckningar över alla kontotransaktioner, skaffa mig en liten, liten plånbok där jag förvarar enbart mynt, börja klaga på att det var bättre förr, äta brysselkål, vägra äta godis om det inte är lördag, spara kvitton på precis allting jag köper för att kunna arkivera dem, sortera alla mina papper i pärmar, göra en månadsbudget och läsa August Strindbergs samlade verk. Kort sagt sånt som alla gamla människor gör. Alla.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Äntligen ett år kvar bara!.. :D Grattis!

2008-12-31 @ 00:42:49
Postat av: Nissa

NEJ... NEJ.. Även om jag gör det mesta du skrev om skrämmande.. och jag är över 30 så är man inte äldre än man känner sig!! SÅ alltså om du känner dig gammal så är du gammal redan vid 29!! Grattis i efterskott!! :o)

2009-01-01 @ 21:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback