Att vara Lycklig

Lycka - (varaktig) känsla av djup glädje och tillfredsställelse betingad av grundläggande förutsättningar i själva livssituationen

Det är oerhört viktigt att vara Lycklig. Man måste alltid sträva efter att vara Lycklig. Ofta har omgivningen dessutom väldigt bestämda åsikter om hur man skall bära sig åt för att vara Lycklig. Det spelar ingen roll hur mycket man bedyrar att man på egen hand är fullt kapabel att ta hand om sitt eget liv, omgivningen har redan bestämt sig för vad man behöver, hur man skall få det och hur lång tid det borde ta. Om man sedan vänligt men bestämt (och så smångingom något irriterat) fortsätter hävda att man inte behöver någon hjälp att bli Lycklig så avfärdas man antingen som en Aningslös Idiot alternativt folk skakar på huvudet, suckar lite medlidsamt och fortsätter sedan mala på med råd om allt ifrån vart man borde bo till vilken färg man borde ha på mössan. Gör man då fortfarande inte intryck av att lyssna så sätter de foten mitt i den verbala ytterdörren (som man för övrigt håller på att stänga och låsa med femtielva hänglås), sparkar in den och gastar ut sitt budskap med hjälp med megafon. Jag är ledsen (nej det är jag inte, säger så bara för att vara artig) men jag bryr mig verkligen inte ett dugg. Verkligen inte. Dessutom är jag övertygad om att jag själv vet vad jag mår bra av. Så p*ss *ff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback