Alla dessa val...

Ibland är valen i livet bara alldeles för svåra. Man väger fördelar och nackdelar mot varandra, argumenterar för och emot, allt för att undvika ett felaktigt beslut. Ett solklart exempel är ju när man skall äta lunch. Har man inte med sig lunchlåda måste man köpa. Frågan är vad. Skall man köpa taco kanske? Frågan är ju då om man skall skall träffa någon efter jobbet och käka mat. Då kan man ju inte käka en massa mat som gör att man blir jättemätt eftersom man då inte kommer att vara hungrig X antal timmar senare. Å andra sidan är ju taco jäkligt gott och det är ju nu man är hungrig. Men man skall vara ståndaktig. Wok? Det är ju gott och nyttigt. Inte lika mättande som taco. Men å andra sidan blir man ganska mätt på wok också. Alltså går wok bort. Damn. Svaret är en sallad. Sallad får det bli. När man väl har genomfört det första valet så har man fler val att göra. Skall man käka kycklingsallad eller kanske ost- och skinka? Grekisk? Skall man ha vinäger till? Någon slags dressing? Om man väl har bestämt sig för dressing, vilken skall man ha? Vitlök? Rhode Island?

Vid det här laget har min hjärna börjat koka, rök kommer ut ur öronen och allt jag hör är ett långdraget pipande ljud. Tunnelseende uppstår och jag känner mig som ett djur i bur, blicken börjar flacka och för att snabbt undvika situationen letar jag febrilt efter närmaste utgång. Men det är inte nog här. Vad skall man dricka till? Ingår det dricka till maten? Vad skall man ta då? Mineralvatten? Lättöl? Kanske en läsk? Säger personalen att det ingår kaffe eller te nickar jag bara självsäkert till svar för att snabbt få slut på eländet. Hade jag valt te så hade jag varit tvungen att ta reda på var det stod, vilka muggar skall man ta, finns det socker...herregud. Efter att ha genomlidit hela historien och darrande tagit sig till närmaste bord för att äta upp salladen så inser jag att det inte finns ens en mikroskopisk chans att jag kommer att bli mätt på den där salladen. Skulle ha tagit något annat. Jäklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback