Begynnande schizofreni

Ibland tror jag att jag håller på att bli knäpp. I dag på jobbet till exempel så satt vi och pratade om någonting och jag kunde absolut inte komma på vilken veckodag det var. Jag kom inte på om det var måndag eller tisdag för jag hade inte den blekaste aning om jag jobbade igår eller inte. Helt sjukt. Det var söndag så givetvis jobbade jag inte men hjärnan var verkligen helt blank. Vid ett annat tillfälle skulle jag gå till köket och hämta någonting men när jag väl kom dit hade jag ingen aning om vad det var jag skulle hämta eller ens om det verkligen var till köket jag skulle. Jag var tvungen att gå tillbaka samma väg jag kom för att försöka få någon slags flashback så jag skulle komma på vad jag höll på med. Ibland lägger jag ifrån mig saker på något ställe som för tillfället verkar vara helt logiskt, men när jag sedan är tvungen att leta efter samma saker i en timme eftersom jag inte har den blekaste aning om var jag har lagt dem så är det inte riktigt lika kul.

Jag gör vad jag kan för att underhålla mina stackars hjärnceller. Jag äter fisk. Jag har läst att det är bra för hjärnan och att man blir smart av fisk. Kvällstidningarnas nätupplagor har aldrig fel. Jag trodde att man skulle märka någon slags omedelbar effekt, men trots att jag vräker i mig massor av fisk så märker jag ingenting. Som det känns just nu skulle jag behöva sätta i mig en blåval för att det faktiskt skulle hända någonting (är blåval en fisk? Nej för det är den inte. Den är ett däggdjur. Fan.). Å andra sidan, undrar hur min hjärna skulle fungera om jag inte åt så mycket fisk. Hemska tanke.


Kommentarer
Postat av: Anna

vet hur det är... eller, vad var det vi pratade om...? ;)

2008-07-11 @ 02:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback