Blodtappning

I morgon skall jag till sjukhuset och donera lite blod. Det masochistiska draget i mig lyckas alltid se till att jag bokar in mig alldeles för tidigt på morgonen, imorgon skall jag vara där 07.45. Jag måste ju vara helt dum i hela huvudet. Vill inte ens tänka på när jag måste gå upp för att hinna peta i mig frukost och ta bussen till sjukhuset. Har lärt mig att det inte är någon bra idé att stressa när man lämnar blod. För några år sedan slängde jag mig på bussen och stressade in, blev lite illamående under tiden men pumpar man ut en halvliter vätska på några minuter så är väl inte det så konstigt tänkte jag. När det var klart reste jag mig upp och knatade iväg ut till juicemaskinen (fördelen med att vara blodgivare: gratis frukost). Rätt vad det är så hör jag en skräll på golvet. Tittar ner och där ligger det en mugg. Undrar förvånat vad den kommer ifrån. Tänker att den var ju ganska lika muggen som jag håller i. Tittar på handen och inser att den är tom.

Tittar tillbaka på muggen på golvet och sedan på den tomma handen igen. Inser att det är ganska troligt att muggen som ligger på golvet är den jag alldeles nyss höll i. Lite märkligt bara att jag inte märkte att jag tappade den. Inser sedan ännu mer förvånat att jag inte har någon känsel i handen. Sekunden senare har benen vikt sig och jag dråsar ihop i en hög på golvet. En hög människor i vita rockar kommer rusande för att kontrollera att jag lever, vilket jag naturligtvis gjorde. Det var första och sista gången i mitt liv som jag svimmade...förmodligen en av de pinsammaste händelserna i mitt liv (det finns fler men de berättar jag INTE om här). Slutade med att jag blev körd till stan av en annan besökare där, de trodde väl att jag skulle svimma igen i bussen, ramla över någon stackars gammal tant och bryta någonting på kuppen. Bäst och säkrast för omgivningen om jag isolerades från den, med andra ord. Nåja, det lär ju inte hända imorgon iallafall. Jag gillar att ge blod för det är en god gärning. Goda gärningar kompenserar ju för all skit jag ställer till med. Plus och minus blir ju plus minus noll, det fattar ju vem som helst :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback