Öde öar is the shit

Om jag hamnade ensam på en öde ö och hade möjlighet att välja vilka saker jag skulle plocka med mig (för den tiden brukar man ju ha om det är så att flygplanet störtar/båten sjunker/luftballongen sjunker ihop) så skulle jag ta med följande:
- Pincett (bra att ha om man skall plocka vassa saker ur kroppen. Typ taggar, insekter, nålar, etc. Om det stora sjöodjuret dyker upp kan man dessutom peta det i ögat och på så sätt undkomma)
- Hårborste (har man någon gång sett mitt hår så har man ingenting att tillägga här)
- Sax (se ovanstående)
- Tandtråd (jag är nojig när det gäller mina tänder. Men ett hål ser jag som ett personligt misslyckande. Dö bakteriejävlar, dö)
- Tändstickor alt. tändare(är man en Robinson skall man förmodligen kunna göra upp eld med sina bara händer. Men har man möjlighet att välja skulle jag köra den enkla vägen)
- Solskyddsfaktor (jag utgår ifrån att det är sol på den öde ön. Jag föredrar att undvika att se ut som en grillad räka)
- Solglasögon (man kan faktiskt bli blind om man tittar mot solen. Det har min mamma sagt. Eftersom man alltid skall göra tvärtom vad föräldrarna säger så är det ju bäst att ha solglasögon på när man väl gör det)
- Ett rep (jag vet inte till vad. Men sitter man fast på en öde ö så får man nog tråkigt efter ett tag. Då kan man ju alltid öva på att göra knopar alternativt binda fast något)
- En kniv (för att peta i sanden med när man tröttnat på att göra knopar alternativt binda fast saker)
- Mobiltelefonen (så man kan ringa efter hjälp när man tröttnar på att vara ensam. Dessutom laddare samt en strömkälla så att man kan ladda mobilen vid det tillfälle då man faktiskt känner att man behöver ringa någon)

Så här ser det för övrigt ut på min diskbänk just nu. Trevligt, om det nu inte hade varit så att samtliga paket är tomma och det inte finns något fullt i kylen. Jag känner paniken närma sig men biter ihop och intalar mig att jag klarar mig något dygn utan. Har fått inside information om att dit jag skall på fredag finns det apelsinjuice. Hoppas bara jag klarar mig så länge.

Kommentarer
Postat av: Anna

därför är det bra att gå ut med en kompis (mig) och dricka drinkar istället! :)

2008-07-31 @ 01:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback