Nattarbete

Jag är otroligt effektiv. Jag har spenderat de senaste fyra timmarna med att skriva en artikel som borde ha tagit ca 40 minuter. Under tiden har jag lyckats äta, surfa, titta på tv, plocka ludd från skrivbordsstolen, diska, placera gem i symmetriska högar, sortera gamla tidningar innan jag slängde dem (man kan ju absolut inte slänga osorterade tidningar) och funderat över morgondagens lunchlåda (men inte lagat någon lunch, det vore alldeles för ansvarsfullt. Dessutom så kanske den elake hustomten ångrar allt dåligt han gjort de senaste åren (rört bort mina nycklar, skräpat ned, genererat disk, etc) och lagar min matlåda så den mirakulöst är klar imorgon när jag vaknar), Det är ändå bara exempel på saker jag har gjort de senaste timmarna. Ibland finns det ingenting som är roligare än att slippa jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback