Dumheter

Herreguuud vad jag blir trött på alla dessa dieter och påhitt som folk envisas med att gå på. Man skall gå på morgonpromenader innan frukost (vem f-n kom på det? Inte någon som var morgontrött iallafall), käka fullkornspasta (något av det äckligaste jag vet...lika upphetsande som att tugga på döda maskar), undvika att äta bröd (ja det stämmer. Bröd är LIVSFARLIGT), sluta äta godis och istället tugga i sig hackade groddar och linser (det var nån matguru som blandade ihop någonting på tv. Något av det mest oaptitliga jag har sett. Vad är jag? En get?), etc etc. Jag envisas med att tro på att man skall leva hälsosamt större delen av tiden så kan man klämma i sig lite godis och en och annan öl (sprit går också bra) vid tillfälle. Jag föredrar att dö halvpackad och lycklig vid 60 istället för att dö tuggandes på en morot vid 98. Om jag nu får välja. Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback