Solbränna

Rent förnuftsmässigt är jag mycket väl medveten om att jag kanske inte tål solen så bra. Eller rättare sagt, inte alls. Jag bränner mig vartenda år. Jämt. Så antingen måste jag hålla mig i skuggan eller kladda på mig en massa solkräm. Sen är det ju skittråkigt att sitta i skuggan när alla andra är nån annanstans (i solen). Dessutom avskyr jag solkräm för man blir alldeles kladdig och det känns som om man går omkring innesluten i en kokong av klet. Inte ett tillstånd jag strävar efter. Därför försöker jag undvika kletet så mycket som möjligt vilket innebär att jag i början av varje sommar intalar mig att solen inte är så stark och att jag inte kommer att bränna mig. Vilket jag förstås gör. Jämt. Varje år förbannar jag sedan mig själv för att jag inte fattar att jag kommer att bränna mig och är mer försiktig. Jag är inte säker på vad jag ville säga med den här texten egentligen. Det känns som om jag just har idiotförklarat mig själv. Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback