Något man inte ser så ofta...

Något man inte ser så ofta...
The krull is on the loose. Well, nu har man varit hemma hos familjen och pulsat igenom 25 cm snö, lite skillnad mot hur det såg ut här i stan när jag åkte...det blev värsta kulturkrocken att komma ut på landet igen ;) Hemmabyn är lite speciell, jag har alltid varit skeptisk mot villaområden med välklippta häckar eftersom jag föreställer mig att det är där de knäppaste psykopaterna gömmer sig. Jag har sett tillräckligt många amerikanska thrillers för att vara på min vakt. Nu finns det väl i och för sig inga direkt välklippta häckar hemma, men ni fattar poängen va? 

Å andra sidan har jag exemplet Tully där jag bodde i en månad i Australien (ja jag vet...igen?!?! Men jag har så många knäppa historier från det landet så jag bara måste dela med mig). Det är en by där alla antingen jobbar med sockerrör eller bananer (jag sorterade bananer, för övrigt. Det är därför jag inte äter den vidriga frukten längre...huvva). Man börjar jobba runt halv sex på morgonen och kommer hem runt fyra-femsnåret. Då finns det absolut ingenting att göra vilket innebär att alla dricker sig kalaspackade eller blir höga. Byn består därför av smutsiga små hus, befolkade av folk utan tänder som antingen jobbar eller är påtända (eller jobbar påtända, för den delen). Det enda man kan roa sig om man inte jobbar är klättra uppför ett berg och det kan man bara göra när det inte regnar eftersom det är så brant. Och det regnar jämt i Tully eftersom det är den plats där det regnar mest i hela Australien. Tjoho. Efter fyra veckor där trodde man inte det var sant när man tog sig upp till Cairns och såg lyckliga människor igen :-)

Poängen (det finns en sån, jag lovar) är att det finns olika sorters byar men oavsett hur välklippta häckarna är så bör man vara observant. Jag tror det var poängen, åtminstone. För övrigt har jag börjat toklängta efter havet. Jag måste komma på en anledning att ta mig dit.

I stereon ikväll: Mötley Crüe - Red, White & Crüe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback