Fredag kväll

Efter att ha avslutat fredagens jobb var vi hungriga och begav oss till BK i Linköping för att käka mat. Den kulinariska upplevelsen var ju så där. Fördrinken smakade excellent och servicen var toppen...men maten...urk. Havsaborre med skinnet kvar, nån märklig potatisskapelse (tror det kan ha varit nån slags mosad potatis inslagen i vårrulleomslag) och sedan nån räksallad. Räksalladen bestod av rotfrukter med räkor på. Dessutom smakade såsen bränt. Jag brukar inte vara kinkig med maten men det var inte direkt nån höjdare. När sen servitrisen frågade om maten smakade bra så såg hon helt förvirrad ut när jag sade att jag inte tyckte att det var särskilt gott. Jag är ledsen, men min hederskodex förbjuder mig att vara trevlig i onödan :-)

Kvällen spenderades sedan i Linköping innan det var dags att åka hem. Förutseende som jag är frågade jag innehavaren av lägenheten som vi befann oss i hur lång tid det tog att gå till stationen. Svaret jag fick var 20 minuter. Det verkliga resultatet var 23 minuter. Vilket innebar att när jag fick stationen inom synhåll precis såg "en-gång-i-timmentåget" åka ifrån perrongen. Tjoho. Linköping tågstation by night rules. Inte. Tur att man har vänner som snällt underhåller en per telefon så man slipper dö av leda innann nästa tåg behagar dyka upp...:-) 

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej! Skulle du kunna rekomendera mig om lite bloggar?
Behöver fler att besöka regelbundet
Kramar
Allasjulia

2008-05-03 @ 11:05:16
Postat av: Jasmine

Godmorgon, sovit gott? :)
Ha det bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback