Jag är lurad

Fick strax innan hemfärd från jobbet reda på att det tydligen var någon slags event i Norrköping idag. Visade sig stämma eftersom hela centrumområdet var fullt med folk och öppna affärer. Tydligen är det här någonting återkommande som inträffar varje år under studentveckan. Jag har bott i Norrköping under sammanlagt kanske åtta år. Jag har aldrig fattat att det här är någonting som inträffar en gång om året. Jag kanske borde börja läsa tidningar alternativt lyssna på radio eller titta på tv? Jag skulle träffa en kompis för öl och mat och det visade sig vara svårare än vi trodde att hitta bord och stolar (som var lediga) på en uteservering. Tycker det var extremt själviskt av människor att inte lämna plats för oss på det matställe som vi hade planerat. Usch. Till slut hamnade vi iallafall på Harrys. Jag hamnar alltid på Harrys. Det spelar ingen roll vad man har planerat att göra eller vart man har planerat att gå, alla vägar leder till Harrys. Vilken mardröm. Var man än börjar så slutar det med taskig öl, fyllebråk och schlagermusik. Hu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback