Koncentrationssvårigheter

Det måste ju vara ett totalt slöseri med tiden att bara göra en sak åt gången. Jag föredrar att vara mer effektiv och göra flera saker samtidigt. Borstar jag tänderna föredrar jag att surfa och läsa posten samtidigt. Läser jag så vill jag ha på antingen tv:n eller musik i bakgrunden. Jobbar jag hemma gör jag det samtidigt som jag äter och tittar på tv. Städar jag så blir jag extra effektiv och föredrar att samtidigt läsa alla gamla tidningar, sortera post, bläddra i kalendern och lägga mig i soffan och filosofera över livet. Nu skulle man ju kunna tro att jag brister i uppmärksamhet på någon av de saker som jag gör samtidigt. Nej då, inte alls. Det gäller bara att ha lite simultankapacitet och fantasi (tro mig, ibland är det svårt att hitta på saker som är roligare än att städa, men det brukar gå om man anstränger sig). En gång kom jag dock på mig själv med att äta frukost och borsta tänderna samtidigt. Det gick rätt bra tills jag kom på att frukosten smakade tandkräm. Det var äckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback