Pappersöversvämning

Min lägenhet suger åt sig papper. Eller om det är jag. Hur jag än försöker rensa så fullkomligt drunknar jag i papper. Det är pappersunderlag till mitt extrajobb, reklamutskick, tidningar, rabattkuponger (älskade, älskade rabattkuponger. I love you.), kuvert, lönespecar, räkningar...det tar aldrig slut. Så snart jag slänger en pappershög så materialiserar sig plötsligt en ny ur skuggorna och tar upp lika mycket (om inte mer) plats. Papper på skrivbordet, vardagsrumsbordet, köksbordet, byrån i hallen, nattduksbordet, i bokhyllan...det här är ju löjligt. Jag är bara en person. Har någon bestämt sig för att kapa ner en hel skog för min skull? Är det meningen att jag skall bli smickrad? Få dåligt samvete? Vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback