I like gratis

En av de stora fördelarna med att bo på hotell är gratisprylarna. Högst betyg får de hotell som tillhandahåller morgonrock (extremt bra men går inte att behålla efter själva hotellvistelsen. Damn) och duschtvål, shampo och fuktkräm. Inte för att jag använder de prylarna utan jag föredrar mina egna, men ändå. En av de grundläggande gratisprylarna som bara MÅSTE finnas är gratispennor. Ett hotell utan gratispennor är helt otänkbart. Det är som en after work utan drinkar, som en frys utan glass, som en dator utan internetuppkoppling...helt enkelt bara FEL. Semesterns skörd blev i alla fall hela fyra pennor varav en blyertspenna. Blyertspennor smäller inte lika högt som bläck eftersom de måste vässas och dessutom kan suddas ut (det man har skrivit, inte själva pennan). Det är helt enkelt coolare att skriva med bläck eftersom det inte går att ändra i efterhand. Därför uppskattas blyertspennor inte lika mycket, även om de visst kan användas i en nödsituation (dvs det finns inga bläckpennor). Min klara favorit är för övrigt den blåa bläckpennan. Den är bäst. Och den är min. Min! Min! :-)


Kommentarer
Postat av: Sofia

jag tyckte träpennan var vacker!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback