Oh...

...vilken tillfredsställelese det är när man (jag) hittar saker som man (jag) letat efter i flera dagar. Hittade nyss kalendern som jag letat efter i två dagar. Mycket tillfredsställande. Det som är oroande är bara att jag oftast hittar sakerna på ställen där jag redan letat femtielva gånger och sedan ilsket muttrande och svärande gått iväg eftersom saken jag leatat efter inte fanns där den här gången heller. Sedan visar det sig att antingen någon annan eller jag själv hittar saken i fråga på exakt samma ställe en kort (eller lång, för den delen) stund senare. Jag vet inte om det beror på att jag är:
a) blind.
b) har minne som en guldfisk, dvs ser saken men glömmer bort att jag har sett den en mikrosekund senare.
c) tankspridd, dvs ser saken men tänker på något annat som gör att jag inte noterar att den är där.

Jag vet i ärlighetens namn inte heller vilket av ovanstående alternativ jag hoppas är mest överensstämmande med sanningen. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback