Semester...

...finns det ett vackrare ord? Skulle inte tro det. Måste i vilket fall som helst vara ett geni som kom på begreppet. Jobba inte och få pengar ändå. Konceptet är ju genialiskt. Har idag fixat till de sista detaljerna och hoppas att jag inte glömmer något. Vore lite småjobbigt att stå på Arlanda utan biljett/pass/visakort/etc. I vilket fall som helst är jag min vana trogen beredd på att allting kan gå helt fel. Jag glömmer något av ovanstående hemma/väskan blir snodd/flygbolaget har gått i konkurs/jag blir fast i tullen och missar planet/etc. Går något fel så rycker jag därför på axlarna och säger "vad var det jag sade" men om allt å andra sidan går i lås så blir jag istället positivt överraskad. Om tre timmar går bussen till Stockholm där jag sover på hotell över natten för att sedan vakna ca 03.30 (!) för att käka frukost, bege mig ut till Arlanda och sedan sysselsätta mig själv under en dygnslång flygresa. 07.50 lyfter planet från Arlanda (och jag hoppas verkligen att jag är på det och inte försover mig/bryter benet/fastnar i hissen på vägen dit), jag mellanlandar i London och Los Angeles och landar sedan 20.04 kvällen 2 november på Kahulii flygplats på Maui. Nästa gång jag står på svensk jord är 09.25 fredag 21 november när planet från Frankfurt landar på Arlanda. Ses då rå. Nu drar jag. Bye bye :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback