Bil i stan

Jag är denna vecka lycklig innehavare av en bil. Den är inte min utan det är A som vänligt nog har lånat ut den (tack, tack :-) så jag kan känna mig lyckligt oberoende och färdas till jobbet skyddad av ett plåtskal. Detta plåtskal gör att jag i teorin gör att jag kan preja bort alla som utgör den olyckliga (för dem) kombinationen av att vara i vägen och mindre än mig. I dag har jag dock insett att det är bekvämt med bil, men det är inget alternativ som passar mig i längden. Detta för att jag:
A) alltid kör vilse. Det spelar ingen roll om jag har åkt vägen femtielva gånger innan, jag kör vilse. Därför befann jag mig idag plötsligt i Tornby istället för på jobbet. Visserligen hittade jag till slut rätt helt på egen hand (jag är ett självständigt geni) men det kändes som en något onödig omväg (nåja, kanske inte ett så STORT geni).
B) plötsligt måste hitta parkeringsplats. har man växt upp med eget garage så blir det en chock när man plötsligt inser att man letat efter parkeringsplats i tio minuter och allvarligt börjat fundera på att leta upp en mindre bil och knuffa bort den.
C) hittar nämnda parkeringsplats på ett ställe där man måste betala efter åtta på morgonen, vilket innebär att om man är snål (det är jag) måste se till att gå upp tidigt för att flytta på bilen. Usch.
D) plötsligt inser nackdelen av att bo i en stad med i stort sett enbart enkelriktade gator. En sträcka som fågelvägen är 500 meter blir i verkligheten ungefär dubbelt så lång och befolkas av barn, övergångsställen, cyklister, ojämnheter i vägen, hastighetsbegränsningar och andra fordon. Hu.

Men det vete tusan om inte ovanstående nackdelar uppvägs av möjligheten att kunna köra fort, fort på motorvägen...:-)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Wohooo!

Du är ju grym på att skriva! :o)

Gott, dags att börja följa dina inlägg.

Allt väl annars?

2008-10-28 @ 22:14:21
Postat av: Evelina igen...

Ey! Vem är A???

2008-10-28 @ 22:15:44
Postat av: A

varsågod! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback