Dö schlager, dö

Var på after work igår och det var mycket trevligt. Roliga människor, klart godkänd mat och så hade de Kilkenny på fat...dessutom så hade vi lyckats skrapa ihop ganska många så vi blev en ganska imponerande samling människor till slut. Otroligt nog lyckades de även spela bra musik på dansgolvet, det händer väl ungefär en gång i halvåret eller något i den stilen. Kort sagt så var stämningen på topp. Vad händer då? Jo schlagermusiken kommer fram. Jag fattar verkligen inte det där. Man bygger upp en schysst stämning med helt annan musik och när det är som mest folk och alla dansar så tar man fram schlagerartilleriet. Varför, varför, varför? Det vore som att först bjuda på toast skagen som förrätt och sedan ta fram köttsoppan med klimpar i. Eller som att locka med en plattskärmstv i skylten och i affären sedan visa upp gamla bildrörsapparater från 1984. Det underliga är att det inte är någon annan än jag som reagerar. Vad är det som har hänt? Är  människor döva? Hjärntvättade? Har de druckit så mycket alkohol att de inte ser vad som händer? Vi är på väg att ledas in i en schlagerfierad värld och snart är det för sent. Men förtrösta inte, jag tar på mig rollen som schlagerhatare och därigenom mänskilghetens beskyddare. Ge mig styrka.

Kommentarer
Postat av: Johan

Halleluja!!!

2008-10-12 @ 23:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback