I am flipping out

Nu har det hänt igen. Jag har bakat fler kakor. Det blev bara en sats eftersom jag hade slut på socker annars hade det blivit ännu mer. Det här kan ju fan inte vara normalt. På två dagar har jag bakat ca 150 småkakor. Den enda rimliga förklaring jag kan komma på är att jag har drabbats av någon slags personlighetsklyvning och mitt andra jag är någon slags galen hemmafru som bakar småkakor och jagar bananflugor med dammsugaren (det fungerar faktiskt). Det här är efterverkningarna av att man tar en sen semester, tröttheten går över i ett tillstånd där man beter sig fullkomligt irrationellt. Nästa steg är väl att jag börjar göra köttgryta på söndagarna. Hur som helst. När jag stod och pillade med mina kakor så började jag fundera på en sak. Om jag var en råvara, hur skulle jag vilja dö då? Är det mer behagligt att bli kokad än stekt? Eller skulle jag föredra att dö inne i ugnen? Om man skivar mig innan jag åker in i ugnen, är det att jämställa med tortyr då? Befinner jag mig då i något slags stympat tillstånd där jag sen ligger och smälter ihjäl inne i ugnen i 200 grader? Om jag ställs in i kylskåpet först, tappar jag känseln då så att det som händer med mig sedan inte upplevs lika starkt? Hm. Det finns ju de som påstår att mat inte har känslor men det var inte SÅ länge sedan man trodde att jorden var platt heller. Sådeså. Undrar förresten hur det känns att bli ihjälmosad av en visp.

Kommentarer
Postat av: Johan

Hmm, du blir orolig över att det är konstigt att du bakar kakor. Jag skulle nog bli mer orolig över dina tankar över att själv bli mosad av en visp.. ;) Förresten kan jag vänta mig ett litet kakpaket på posten inom en snar framtid nu då?? :) Tänk va glada postgubbarna skulle bli om det helt plötsligt skulle lukta kaka inne i deras posthallar iställer för smuggelskunk. ;)

2008-10-12 @ 23:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback