The beautiful art of snoozing

Snooza är en konstform. Man skall aldrig underskatta snoozande. Det finns människor som hoppar upp direkt när väckarklockan ringer, pigga och glada och beredda att kasta sig in i de utmaningar som dagen har att erbjuda. De människorna är galna. Komplett och fullständigt tokgalna. De borde förmodligen spärras in för att skyddas från sig själva (eller möjligen sina bekantas/grannars vrede). Det kan aldrig vara bra att chocka kroppen på det där sättet, att kasta sig upp från en varm och bekväm säng ut på ett isande kallt golv kan ju bara sluta med förskräckelse (hypotermi, akut chock, bruten tå på grund av snubblande rörelse i sovrummet, utkastad från sovrumsfönstret av eventuella andra närvarande personer). Det korrekta sättet att börja en arbetsdag är därför följande:

1) Mobilklockan ringer. Stäng av. Somna om.
2) 5 min senare. Väckarklockan ringer. Stäng av. Somna om.
3) 5 min senare. Mobilklockan ringer. Stäng av. Somna om.
4) 5 min senare. Väckarklockan ringer. Stäng av. Somna om.
5) 5 min senare. Mobilklockan ringer. Stäng av. Somna om.
6) 5 min senare. Väckarklockan ringer. Stäng av. Somna om.
7) 5 min senare. Mobilklockan ringer. Bli irriterad för att klockjäveln stör morgonsömnen, kasta ett öga på tiden och stäng av klockan helt så att den inte ringer och stör sömnen mer. Passa även på att stänga av den andra klockan helt så att inte den heller ringer fler gånger. Så jävla irriterande att bli väckt på morgonen.
8) Vakna självmant, inse att man inte har vaknat av någon klocka, kasta ett öga på tiden och inse att man är sen. Igen. Fuck.

Det borde vara förbjudet att snooza kortare än en timme. Jag tror absolut att världen vore en bättre och mer harmonisk plats om alla gjorde det. Se på mig, jag är ju en ständigt lycklig och avslappnad människa.

Fick förresten följande sms vidarebefordrat till mig för någon dag sedan: "EXKLUSIV VÄRLDSPREMIÄR! Som Tele2-kund kan du skaffa Darin feat Kat DeLunas nya singel först av alla! Köp på
http://musicstore.tele2.se/dz.aspx /Mvh Tele2. " Tack så mycket A, det värmde verkligen. Jag är jättetacksam för att du tänkte på mig. Nu tror jag att jag måste tvätta mobilen i såpa för att den där artistens namn har smutsat ner den...usch :P 

Kommentarer
Postat av: Heko

snooz for the people =P

Liten inflik bara... de där me du alltid alltid lycklig och harmonisk... de märks så "väl" på dina blogginlägg =P

Postat av: A

:)

2008-10-20 @ 15:35:30
URL: http://fundringarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback