Ägg

Jag tror att jag kan ha ett sjukt förhållande till mat. Jag hamnar med jämna mellanrum i någon slags matkoma där jag måste äta samma sak precis hela tiden. Just nu är jag inne i en period där jag måste äta hårdkokt ägg med kaviar. Hela tiden. Det är oerhört viktigt att ägget är genomkokt (jag hatar ägg som inte är genomkokta. Jag hade en skräckupplevelse med ett icke genomkokt ägg en gång och det var ett riktigt barndomstrauma) och att det serveras med kaviar (salt är för mesar). Jag kan komma hem från jobbet och känna att jag inte kan koncentrera mig på någonting annat om jag inte får stoppa i mig ett ägg. Eller två. Det är förmodligen helt sjukt, men jag låter det passera eftersom jag vet att jag snart kommer att få någon annan slags matnoja. Tills dess så fortsätter jag stoppa i mig ofödda små kyckling- och fiskbarn. Hepp hepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback