Jag skulle vilja vara en drake

Om jag vore ett djur, så skulle jag vilja vara en drake. Visst finns det andra djur som vid en ytlig anblick verkar intressanta, men de har alla mer eller mindre betydande nackdelar. Vi har t ex hund (dålig andedräkt), häst (det verkar jobbigt att ha hovar om man skulle vilja klättra i berg någon gång), lejon (mäktigt djur men jag gillar inte tanken på att äta rått kött) eller exempelvis rovfågel (också coolt men bara tanken på att äta smågnagare och andra smådjur...uääähhh). Om man är en drake är man respektingivande stor, man kan flyga och spruta eld. Alright. Det är visserligen fortfarande en del problematik kopplat till det faktum att man måste äta råa djur, men eftersom jag är en drake så grillar jag dem först med min andedräkt och då går det ju bra. Smart, eller hur?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback